Tips til din hjemmeside

Lad logoet følge med tiden!

Det er vigtigt at følge med i de digitale trends, f.eks. med en opfriskning og modernisering af hjemmesiden. Noget der ofte kan blive glemt med tiden, er logoet.

Logoet er virksomhedens ansigt ud ad til, så efterhånden som virksomheden vokser og udvikler sig over tid, bør logoet prioriteres. Hvis logoet har været båret i mange år, kan virksomheden risikere at blive opfattet som forældet og vildledende i forhold til, hvad virksomheden står for i dag. Derudover kan det i kombination med en opdateret frisk hjemmeside anno 2022 give et ret ujævnt og rodet indtryk.

Logoet skal afspejle virksomheden og repræsentere, hvem de er i dag. Hvis virksomheden er vokset, har ændret fokus, investeret i flere eller nye retninger, bør logoet følge denne udvikling. Hvis ikke, er der risiko for, at virksomheden igen bliver forkert repræsenteret. Hvis din virksomhed er stoppet med at sælge helikoptere og nu hovedsageligt arbejder med at sælge trehjulede køretøjer, er det måske på tide at fjerne helikopterikonet i logoet.

Tænker du på et nyt logo?

Ideen om et nyt logo kan føles overvældende, men det behøver ikke at være helt så dramatisk. Det kan være så enkelt, at en lille opgradering er nok i stedet for en total makeover.

Skrifttyper og effekter kommer og går i trends. Det, der blev anset for moderne og professionelt for nogle år siden, kan føles forældet eller uinteressant i dag. En simpel opdatering som en ny skrifttype, fjernelse af en effekt, tilføjelse af et grafisk element eller ændring af farve kan jo være nok til, at hjemmesiden opfattes som moderne.

Vil du have dit logo med til tiden?

Kontakt os