Tips til din hjemmeside

Er nyhedsbreve spild af tid?

Vi kender dem alle sammen, nyhedsbreve – den direkte kommunikations- og salgskanal til dem der har vist interesse for vores produkter og virksomhed!

Men er nyhedsbreve overhovedet noget din virksomhed skal bruge ressourcer på – eller er det blot spild af tid?

Når man taler om nyhedsbreve og email-marketing, så kan det for mange virke overvældende og ret skræmmende, at skulle i gang med at sætte et professionelt, fængende og sælgende nyhedsbrev op, og ikke mindst få det til at blive en succesfuld investering af både tid og økonomi. Men frygt ikke – det er faktisk ikke så slemt som det kan synes.

Nyhedsbrevenes store fordele

En af de helt store fordele ved nyhedsbreve er, at modtagerne selv har givet dig tilladelse til at skrive til dem – og bedt om at modtage relevante informationer og tilbud fra din virksomhed. Derfor ved du på forhånd, at det du sender til dem i større eller mindre grad, vil have deres interesse, hvilket gør nyhedsbreve til en fantastisk effektiv og relativ billig måde at skabe flere kunder og mersalg på set i forhold til andre markedsføringskanaler.

Best practice og et godt flow
I bund og grund handler det i starten om at få lavet et solidt set-up og struktur for design og gerne plan for udsendelse af nyhedsbrevene. Du kan også gå lidt mere i dybden og skabe automatiserede flows – altså en serie af nyhedsbreve der automatisk bliver sendt ud når personer eksempelvis tilmelder sig dit nyhedsbrev.

Skal man have en strategi
Både ja og nej. Selvfølgelig kan man godt bruge en weekend i et sommerhus og lægge en forkromet strategi. Men oftest handler det om at komme i gang og finde ud af, hvad formålet med ens nyhedsbreve skal være – skal de være informative, inspirerende, sælge produkter og ydelser eller måske en blanding?

Der er som sagt flere overvejelser inden det første nyhedsbrev sendes ud – men det handler i bund og grund om at skabe værdi for modtagerne – så de til gengæld skaber værdi for dig ved at købe dine ydelser eller anbefale din virksomhed til andre.

Kom godt i gang – vi kan hjælpe dig
Hos Mack Media er vi eksperter – og vi kan hjælpe dig med at komme godt i gang og lave et effektivt setup, der kan være rentabelt for din virksomhed. Vi hjælper dig med alt fra design, opsætning og ikke mindst måling på, hvor effektive dine nyhedsbreve er. Ved du eksempelvis, at vi kan måle, hvor mange der har læst og klikket i dit nyhedsbrev og efterfølgende kontaktet dig via din hjemmesides kontaktinfo – eller bestilt noget via hjemmesiden?

Vil du vide mere om hvordan du også kommer i gang med email-marketing i din virksomhed?

Vi er certificerede partnere med

Kontakt os