Tips til din hjemmeside

4 tips til at opnå mere med din annoncering

Anvend det rette billede
Billeder er det første, vi lægger mærke til, når vi scroller igennem Facebook eller andre sociale medier. Det er alt fra stærke farver til billeder, der taler til os. Det får os til at stoppe op i det ekstra sekund, og det sekund er vigtigt. Endnu vigtigere, sørg for at bruge de rigtige billeder i dine annoncer. Billeder taget med en mobiltelefon, billeder i lav opløsning eller gamle billeder kan gøre annoncerne mindre attraktive. Derfor er det altid godt at bruge lidt ekstra tid og skabe indhold, der betyder noget. Hav altid sammensætningen, størrelsen og relevansen i tankerne, når du opretter en annonce.

For at komme uden om det har vi hos Mack Media en stor billedbank, både for at finde de rigtige billeder eller for at skabe det rigtige billede. Vores fokus er i så fald at skabe det rigtige visuelle sprog og det rigtige budskab til annoncen.

Sørg for at have en god tekst på billedet
Mange tror, ​​at jo mere tekst, jo bedre bliver det, da der er mere information til den, der skal købe eller klikke. Men mindre er mere i mange tilfælde. En simpel tekst, der skaber interesse og nysgerrighed, er det, der virkelig konverterer.

Grundpillerne i de stærkeste budskaber er kortfattede, informative og underholdende.

Brug video/bevægende materiale
En video er flere billeder efter hinanden (som standard 25 billeder pr. sekund). Hvis et billede kan formidle det rigtige budskab, så forestil dig, hvad en video/film kan gøre.

Her gælder de samme grundregler, som når det kommer til billeder. Fordelen er, at dit budskab kan blive tydeligere, få mere liv og få flere øjne på det.

Når det kommer til YouTube-annoncering, er der også mulighed for både voice-over og musik, der kan forbedre annoncen yderligere. Læs mere om YouTube-annoncering

Youtube

Den rigtige målgruppe
For at noget af ovenstående virker, er det vigtigt at finde den rigtige målgruppe. Selvom du når ud til 10.000 mennesker, men de ikke er din målgruppe, vil det aldrig give resultater. At være synlig for 100 mennesker med et højere potentiale til at konvertere er bedre end at være synlig for 10.000 mennesker, der ikke har nogen interesse. Den rigtige målgruppe fører til en ekstremt værdifuld kampagne.

At finde den rigtige målgruppe er noget, du altid kan diskutere med vores marketingteam hos Mack Media.

Se flere interessante emner her

Kontakt os