Hvad er en visuel identitet?
En visuel identitet er den synlige repræsentation af et brand og en virksomhed, fra logo og farver til hjemmesidedesign. Det omfatter alt, hvad du kan se i forbindelse med din virksomhed, både online og fysisk.
3 tips til at skabe en stærk visuel identitet
Uanset om du opretter en visuel identitet for første gang eller ”blot” ønsker at optimere din identitet, kan du med fordel anvende disse 3 tips:
- Kend dit publikum
Definer et tydeligt segment, du vil appellere til. Kend din målgruppes demografi såsom køn, aldersgruppe og geografiske placering. Ud fra den viden kan du grave dybere ned i dit publikums vaner, adfærd og motivationer for at anvende bestemte produkter og services. Du vil opdage at bestemte visuelle indtryk virker stærkere på din målgruppe end andre. Undersøg hvilke der virker bedst i relation til det du gerne vil sælge.
- Form din identitet med omhu
En visuel identitet kan være sammensat af mange forskellige komponenter, og det er et absolut minimumskrav for en stærk visuel identitet at du har helt styr på valg af typografier, farverpalleter, logodesign og anvendelsen af billeder på tværs af forskellige medier og brugerflader, i forhold til din målgruppes præferencer.
- Skil dig ud fra mængden
At skabe en stærk visuel identitet kan hjælpe dit brand og din virksomhed med skille sig ud. Det er vigtigt at spørge sig selv: Er mit brand umiddelbart genkendeligt for min målgruppe? Hvis nu potentielle kunder for eksempel ser et billede af din virksomheds produkt eller service på Instagram eller Facebook, vil de så kunne genkende det som værende fra din virksomhed uden at klikke på selve billedet? Er svaret JA, så er du nået rigtigt langt med din visuelle identitet.
Vil du have mere information om hvordan du kan optimere din visuelle identitet?
Kontakt os her